W Polsacie po 12 minut reklam na godzinę, mocno w dół TVN. „Koniunktura osłabła, stacje przeszacowały oczekiwania”

Przez 29 marca 2019 Okiem Ekspertów

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl główne stacje telewizyjne nie sprzedają całego czasu reklamowego, a – co się z tym wiąże – nie wykorzystują w pełni  12-minutowego limitu reklam przypadającego na jedną godzinę. Najlepiej radzi sobie Polsat, który w styczniu wykorzystał go w 99,9 proc. Inne staje w tym miesiącu musiały pogodzić się z następującymi wynikami: TVN – 94,9 proc., TVP1 – 83,2 proc., TVP2 – 79,2 proc. W lutym wyniki się pogorszyły, wykorzystanie limitu czasu reklamowego wyniosło w przypadku TVN – 86,3 proc., w TVP1 – 80,8 proc., a w TVP2 – 75,6 proc. Marzec zostanie zamknięty z jeszcze gorszymi wynikami.

 

Wśród ekspertów komentujących tę sytuację jest Katarzyna Baczyńska, TV Director w naszym domu mediowym. „Zwyczajowo styczeń i luty to miesiące, w których masowo komunikuje się farmacja – z jednej strony ze względu na środek sezonu przeziębieniowego, z drugiej ze względu na najniższe ceny dotarcia. W 2019 roku komunikacja sektora „Produkty zdrowotne, leki” osłabła o około 9 proc. (więcej niż rynek), co przekłada się na c.a. 17 tys. mniej wygenerowanych GRP w grupie A16-49. Skąd ten spadek?  Bezsprzecznym liderem kategorii jest Aflofarm, który w zeszłym roku wygenerował w analizowanym okresie niemal 53 tys. GRP w grupie A16-49, czyli niemal aż 10 proc. wszystkich GRP wygenerowanych w TV. W 2019 roku zredukował aktywność  aż o 37 proc. do nieco ponad 33 tys. GRP, co biorąc pod uwagę skalę tego reklamodawcy, musiało wpłynąć na sytuację całego rynku” – wskazuje w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl.

Polecamy lekturę artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dlugo-trwaja-reklamy-w-polsacie-tvn-i-tvp-w-2019-roku-zmalal-popyt-na-reklame-tv

FreshMail.pl