
Idzie jesień, a to czas najbardziej obfitujący w nowości – filmowe, serialowe, muzyczne… W świecie marketingu jest jeszcze żwawiej, choć to co nowe, nie zawsze na poziomie. Oto nasze subiektywne zestawienie kampanii sensownych, a czasami nawet ładnych.
- Żubr & WWF
https://www.youtube.com/watch?v=cge362WzAcU
Co robi prawdziwy król puszczy, gdy słabszym dzieje się krzywda? Staje w ich obronie oczywiście. To właśnie widzimy w najnowszym spocie marki Żubr, w ramach kampanii „Żubr ratuje życie…zagrożonych gatunków”, powstałej we współpracy Kompanii Piwowarskiej i WWF. Co więcej, żubr ustępuje słabszym miejsca, znikając z etykiety piwa na rzecz wizerunku wilka, rysia i sóweczki. Szczytny cel, przyjemna kreacja, przyklaskujemy!
- Ikea Kanada
https://www.youtube.com/watch?v=8L_Ftf0ywl4
Możemy być nieobiektywni, ale połączenie dziwacznego pomysłu z mistrzowską egzekucją prawie zawsze daje świetny efekt końcowy. Ikea Canada stworzyła kampanię w duchu ekologii i sentymentu: oto stare, niegdyś już użyte meble, zostają połączone w wielkiego „stuff monstera”, i trafiają do nowych właścicieli, którym będą służyć dalej. Wyraźne nawiązanie do kultowej już reklamy „Lamp” z 2002 roku i przepiękna animacja.
- Cadbury UK
https://www.packagingnews.co.uk/news/cadbury-removes-words-pack-charity-promotion-05-09-2019
Producent słynnych czekoladowych łakoci stawia na minimalizm i zwraca uwagę na problem społeczny: samotność wśród osób starszych. We wrześniu, na brytyjskie półki trafiła „pusta” czekolada, z której zniknęły napisy i grafiki. Kultowe fioletowe opakowanie z fragmentem logo i tak wystarczająco budują rozpoznawalność marki, a brak słów ma symbolizować przygnębiające zjawisko osamotnienia i ciszy, w której na co dzień żyją osoby starsze.
- Burger King
https://foodevolution.com.ph/2019/09/bk-shades-mcdonalds-with-a-day-without-whopper-campaign/
Dlaczego fast-foodowy potentat przestaje przez jeden dzień sprzedawać swoją najpopularniejszą pozycję w menu? Aby konkurent tego dnia mógł sprzedać więcej. Mowa o Burger Kingu i jego głównym rywalu, McDonald’s. Gdy ten drugi oddaje część zysków na wspieranie pacjentów walczących z rakiem, ten pierwszy wstrzymuje sprzedaż Whoopera. Zysk wizerunkowy zdaje się przebijać straty finansowe.
- Doritos
https://www.youtube.com/watch?v=tbwoKm5U0tM
Czego nie chce pokolenie Z? Jak się okazuje, logotypów i ostentacyjnego afiszowania się marką. Z opakowań i kanałów social media znika więc logotyp, zastąpiony przez „LogoGoesHere”. Kampanii towarzyszy spot „Another Level” i akcja promocyjna na SnapChacie, która udostępnia użytkownikom filtr w kształcie trójkąta. Bo to właśnie kultowy, trójkątny kształt Doritos i czerwono-niebieski kolor równie mocno zapewniają marce rozpoznawalność – po co więc komu logo?