TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”

Przez 7 stycznia 2019 Okiem Ekspertów

Jesienią 2018 roku najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym był TVN. Mimo spadku udziału w rynku awansował z drugiego miejsca w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Wśród BIG 4 wzrost zanotowało tylko TVP2.

Jak wynika  z analizy portalu Wirtualnemedia.pl – na podstawie udostępnionych przez nas danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 września do 9 grudnia – średni dobowy udział TVN w grupie All 4+ spadł o 5,67 proc. i wyniósł 10,15 proc. Natomiast w grupie komercyjnej All 16-49 wyniósł on 13,36 proc. (spadek o 1,26 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej).

„O ile zwycięstwo w grupie komercyjnej nie jest niczym historycznie nowym o tyle pozycja lidera w grupie 4+ jest postawieniem kropki nad „i”. Dobry sezon dla TVN jest moim zdaniem pochodną dwóch rzeczy – po pierwsze konsekwentnej pracy ramówkowej – wahania w udziałach TVN są relatywnie nieduże w porównaniu z pozostałymi antenami. Po drugie – to już druga średnio udana jesień dla Polsatu, a przez to – efekt skali, który pomaga TVN” – podkreśla Katarzyna Baczyńska, TV Director w naszym domu mediowym.


Cały artykuł dostępny jest na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-jesien-2018-tvn-wyprzedzil-polsat-hity