Startuje Ekstraklasa Games

Przez 26 lutego 2019 Okiem Ekspertów

Już w marcu, będziemy mieć okazję obejrzeć zmagania Ekstraklasa Games w FIFĘ. Ekstraklasa SA nawiązała współpracę z Electronic Arts Sports, ELS One oraz kanałem Polsat Games w ramach organizacji turnieju. Na temat potencjału drzemiącego w nowej lidze e-sportowej na naszym rynku na łamach serwisu press.pl wypowiedział się nasz Social Media & Content Specialist – Kryspin Kuć.

„FIFA jest dość specyficzna, jeśli chodzi o esport. Gra sama w sobie jest niesamowicie popularna w naszym kraju. Nie tylko sami spędzamy przy niej czas, w rozgrywce kanapowej ze znajomymi, czy przez Internet, ale też oglądając YouTuberów, którzy się w tym specjalizują.

Patrząc na to, jakie zasięgi generuje Jcob, DΞV, N3jxiom, Vibe, czy Lachu widać olbrzymi potencjał drzemiący w tej dziedzinie. Powstanie Ekstraklasy na polu esportu to ruch, który był nieunikniony i bardzo dobrze, że wreszcie się wydarzył.

Jednak sama gra, nigdy nie dorówna popularnością esportową takim grom jak Overwatch, League of Legends, Counter Strike, Fortnite, czy aktualnie coraz popularniejszy Apex Legends, ale jest miejsce na to, aby stać się dość ważnymi rozgrywkami na scenie esportu w Polsce.

Polska Liga Esportowa pokazuje, że tego typu rozgrywki- wzorowane na sportowych, trwających dłużej niż 3 dni są czymś, co ludzie chcą oglądać. Pełen sezon Ekstraklasowych zmagań w FIFE może przyciągnąć sporą ilość widzów.

Amerykanie bardzo sprawnie promują swoje ligi NBA, czy NFL poprzez esportowe odpowiedniki drużyn w NBA 2K oraz Madden i mam cichą nadzieję, że my również podążymy taką drogą.

Media i sponsorzy mogą zacierać ręce. Nie ma wdzięczniejszej grupy docelowej niż gracze. Dobrze przeprowadzona promocja, w której środowisko gamingowe pokazane jest z dobrej strony, bez powielania krzywdzących stereotypów zaowocuje wdzięcznością i lojalnością graczy wobec brandów.

Patrząc na to, jak pozytywnie odbierane są marki LG, Play, Sprite, STS dzięki działaniom z wykorzystaniem esportu i ogólnie gamingu nasuwa się jeden wniosek. Warto inwestować w esport, a w szczególności w tak dynamicznie rozwijający się, jak ten w Polsce.

FIFA jest bezpiecznym rozwiązaniem dla brandów, które boją się esportu. Gra jako „family friendly” stanowi niskie ryzyko, a korzyści płynące z inwestycji potrafią być naprawdę duże. Obecność transmisji na antenie Polsat Games oczywiście dodatkowo uatrakcyjnia ten produkt, jednak nie w tym upatrywałbym jego głównych wartości, gdyż stacja jest obecna na rynku od niedługiego czasu i dopiero zyskuje widzów – bardziej interesujące może być fakt, jak obecności ligi wpłynie na oglądalności stacji.”


Pełen artykuł na temat Ekstraklasa Gaming możecie przeczytać w serwisie Press.


https://www.press.pl/tresc/56409,ekstraklasa-uruchamia-rozgrywki-e-sportowe_-transmisje-w-polsat-games?fbclid=IwAR3juY7tAnvtRmC_cBSsMSKBjjvNdiIytUP4QTRgfpNRv-GzwvhV2S3RFbo