Pytanie na śniadanie” wyprzedziło „Dzień dobry TVN” w I półroczu 2019 r.

Przez 11 lipca 2019 Okiem Ekspertów

Z analizy przeprowadzonej przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w pierwszym półroczu br. zanotowało „Pytanie na śniadanie”, wyprzedzając tym samym konkurencyjne „Dzień Dobry TVN”. W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca br. średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 509 tys. osób – wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. „Dzień dobry TVN” w omawianym okresie przyciągało przed telewizory średnio 501 tys. osób.

Maciej Rzeżuchowski, Group Account Director w Codemedia przygląda się wynikom oglądalności programów śniadaniowych wśród grupy komercyjnej 16-49:

„Porównując wyniki 3 dużych stacji, tj. Polsat, TVN, TVP2, za I połowę tego roku vs pierwsze 6 miesięcy 2018 roku widzimy, że tylko TVP2 nie straciło udziałów, niezależnie od grupy docelowej. Nawet w grupie komercyjnej 16-49, ważnej przede wszystkim dla konkurencji, TVP2 jako jedyna zyskała pod względem udziałów (wzrost SHR% o 2,72 proc. do 7,17 proc.). W tym kontekście też nie dziwi wzrost widowni pasma śniadaniowego w tej stacji, czyli programu „Pytanie na śniadanie”. Należy zauważyć i podkreślić, że program ten zanotował znacznie wyższy wzrost udziału w grupie 16-49, bo aż o 20 proc., co jest znacznie lepszym wynikiem niż wzrost całej anteny.”

Cały materiał dostępny jest na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/programy-sniadaniowe-i-polrocze-2019-ogladalnosc-liderem-pytanie-na-sniadanie