Odkrywamy tajemnice programmatic buying

Przez 20 sierpnia 2019 Okiem Ekspertów

Na łamach portalu interektywnie.com można przeczytać o tym, jak dbać o skuteczność i bezpieczeństwo kampanii programmatic buying. Marketerzy, w obawie przed oszustwami i niską efektywnością, koncentrują się na jakości danych i unikaniu ryzyka. W jaki sposób to robią, zapytany został m.in. Michał Gąś, Head of Programmatic w naszym domu mediowym.

W artykule można przeczytać m.in. o tym, jak weryfikować jakość danych, z których korzystamy w reklamie programatycznej, a także jak uniknąć adfraudów w programmatiku. Na ostatnie pytanie odpowiedział nasz ekspert. Wskazał on, że programmatic jako platforma zakupu reklamy online otworzył przed rynkiem nowe możliwości, ale był także wyzwaniem. Zwrócił on uwagę na to, że na samym początku programmatic rozwijał się bez odpowiedniej kontroli, w związku z czym pojawiły się podmioty, które wykorzystywały luki w platformie do zarabiania na emisji reklamy w nieuczciwy sposób. W pewnym momencie zaczęło się to jednak zmieniać.

Jak podkreśla nasz Head of Programmatic: „najbardziej widocznym trendem jest jednak trend kontekstowy. I rzeczywiście, Private Marketplace’y (PMP), czyli emisje kupowane na powierzchniach wystawionych przez zaufanych wydawców, zapewniają maksimum bezpieczeństwa, ale ma to też swoją drugą stronę. PMP-y zawężają bowiem potencjał inventory, który był dosyć istotnym założeniem programmatiku. Stanowią w pewnym sensie powrót do sytuacji sprzed reklamy programatycznej – owierzchnia znowu wystawiana jest przez konkretnych wydawców i kierowana do jasno sprecyzowanych podmiotów, a o tym, gdzie pojawi się reklama nie decyduje aukcja, tylko ustalenia. Kolejny raz zyskują najwięksi, czyli agencje i wydawcy, którzy mają największą siłę negocjacyjną”.

Całą wypowiedź Michała Gąsia można znaleźć tutaj: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/adtech/programmatic-buying-jak-dbac-o-skutecznosc-i-bezpieczenstwo-kampanii-259192?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interaktywnie+%28Interaktywnie.com%29