Czy telewizja może wygrać z serwisami VOD?

Przez 21 grudnia 2018 Okiem Ekspertów

Polacy coraz chętniej korzystają z takich serwisów jak Netflix czy Amazon Prime. Czy mają one jednak szansę w starciu z telewizją linearną?

Magazyn TV Lider zapytał ekspertów z branży mediowej o ich opinie na temat przyszłości rynku telewizyjnego. Swoją opinią podzieliła się m.in. Katarzyna Baczyńska, TV Director z naszego domu mediowego:

Telewizja linearna nie tylko może wygrać z serwisami VOD, ale nadal na wielu płaszczyznach wygrywa. Nie sądzę, aby ten stan rzeczy zmienił się w najbliższym czasie. Rewolucji nie będzie, ale już od kilku lat trwamy w procesie mediowej i reklamowej ewolucji, która będzie postępować. TV i VOD mają swoje unikalne cechy i nie chodzi o to, aby jeden ze sposobów dystrybucji contentu pozycjonować nad drugim, a o to, aby maksymalnie wykorzystać ich odmienny potencjał.  Pod względem zasięgu telewizja pozostawia i długo będzie pozostawiać VOD daleko w tyle. Najchętniej oglądane w Polsce programy to oczywiście sport z piłką nożną na czele, natomiast kolejną pozycją w rankingach w grupie A4+ jest M jak Miłość. To pokazuje, że w Polsce nie tylko wydarzenia „live” mają nadal ogromny potencjał do gromadzenia masowej widowni. Nie zmienia to faktu, że widownia rozprasza się poszukując najlepiej dopasowanych treści. Beneficjentem są kanały tematyczne oraz właśnie VOD – kolejny stopień personalizacji (oglądam co chcę ale i kiedy chcę).

Zachęcamy do przeczytania całego komentarza w najnowszym numerze TV Lidera.