Z jednej strony Facebook i Google, z drugiej konsulting… Jaka jest przyszłość reklamowych holdingów?

Przez 19 marca 2018Newsroom

Jak podaje portal Interaktywnie.com koncern WPP od dekady nie miał się tak źle jak dzisiaj. Co więcej, Omnicom Group, Publicis czy Dentsu też nie mają się czym chwalić, podczas gdy Facebook i Google – wręcz przeciwnie.

Sytuacja wielkich reklamowych holdingów, które jeszcze dziesięć lat temu niepodzielnie panowały nad reklamowymi budżetami potęg, nie pogarsza się od wczoraj. Budżety od lat odpływały do Internetu.

W roku 2017 koncern WPP zanotował spadek budżetu o 5,4 proc., ponadto jego przychody zmniejszyły się o 0,3 procent (spadły do poziomu 15,3 mld funtów). Niestety jego sytuacja pogorszyła się jeszcze bardziej. Giełdowy kurs holdingu niemal od razu po publikacji wyników zanurkował o 14 proc.

Z artykułu dowiadujemy się również, że liderami rynku są Facebook i Google. To do nich należy już 60 proc. globalnych przychodów z reklamy online i 20 proc. z reklamy w ogóle.

Jak uważa nasz ekspert Bartosz Zientek, zdominowanie rynku reklamy online przez te dwie firmy przyczyniło się do coraz większej specjalizacji.

Zachęcamy do zapoznania się z całym materiałem: https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/biznes/z-jednej-strony-facebook-i-google-z-drugiej-konsulting-jaka-jest-przyszlosc-reklamowych-holdingow-257010