TVP musi powalczyć o młodych widzów – analiza oglądalności stacji

Przez 26 stycznia 2018 Newsroom

Jak podaje portal GazetaPrawna.pl żadna telewizja nie straciła w 2017 r. tylu widzów, co TVP1. Sztandarowa antena telewizji publicznej w całym minionym roku miała średnio 9,6 proc. udziału w widowni i spadła pod tym względem z drugiego na trzecie miejsce.

Sytuacja stacji zmieniła się pod koniec ubiegłego roku. Telewizje komercyjne tradycyjnie przestawiły się wówczas na emisję powtórek. Dzięki temu 25–31 grudnia TVP 1 z trzeciego miejsca awansowała na pozycję lidera, osiągając ponad 10 proc. udziału w rynku.

Co więcej, Jedynka wraz z początkiem stycznia rozpoczęła emisję nowego serialu pt.  „Korona królów”, który okazał się sukcesem, przyciągając 3,7 mln widzów w dniu premiery. Dobry wynik nie jest jednak zasługą wyłącznie telenoweli. Awans stacja zawdzięcza całemu blokowi programów pomiędzy „Teleexpressem” a „Wiadomościami”.

Jak wskazuje Katarzyna Baczyńska – członek zarządu naszego domu mediowego – TVP1 potrzebuje młodszej widowni oraz zmniejszenia jednostronności publicystyki i informacji, bo odpływ widzów w minionym roku nie dotyczył tylko audycji rozrywkowych.

Zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem, w którym wypowiada się nasz ekspert: http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/1100057,spadek-liczby-widzow-tvp1.html