Podwyżki cen reklam nie odstraszają reklamodawców od telewizji

Przez 23 lutego 2018Newsroom

„Podwyżka kosztów dotarcia do widzów największych stacji telewizyjnych nie spowodowała zmniejszenia zainteresowania zakupem czasu antenowego w styczniu i lutym” – podaje portal Press.pl. Eksperci z domów mediowych, w tym Katarzyna Baczyńska, wskazują, co miało na to wpływ oraz prognozują, czy ta tendencja się utrzyma.

Stacje telewizyjne z grupy BIG4 zakładają podwyżki cen reklam. Telewizja Polska w polityce handlowej na 2018 rok przewiduje wzrost opłat dla reklamodawców od 2 do 8 proc., a TVN od 4 do 9,9 proc. (zależnie od wielkości całorocznego budżetu). Polsat natomiast w swoim cenniku na marzec zakłada w najatrakcyjniejszych blokach reklamy droższe o 20 proc. w porównaniu rok do roku.

Zdaniem Katarzyny Baczyńskiej, TV Directora w naszym domu mediowym, zainteresowanie reklamodawców obecnością w telewizji  w styczniu i lutym wynikało z wysokiej oglądalności w tych miesiącach (na którą wpłynęły m.in. Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu ) oraz niskich cen reklam. „Droższy marzec się wyprzeda, ale będzie papierkiem lakmusowym dla reszty roku” – wskazała Katarzyna Baczyńska w rozmowie z portalem Press.pl.

„Podwyżki cen reklamy telewizyjnej dotyczą firm o największych budżetach marketingowych, a one nie mogą sobie pozwolić na to, aby wycofać się z telewizji, ponieważ nadal jest ona medium pierwszego wyboru pod względem zasięgu, kosztu dotarcia i częstotliwości” – dodała Katarzyna Baczyńska.

Zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem na: http://www.press.pl/tresc/52242,podwyzki-cen-reklam-nie-odstraszaja-reklamodawcow-od-telewizji